Rph Minggu 22

Rancangan Pengajaran Harian (Minggu kedua puluh dua dari 25/5/2009-29/5/2009)

*Peperiksaan Semester 1 berlangsung

Tarikh/Hari


 

Waktu

Kod Kertas

Kertas

Tempoh Masa

Kelas Yang Terlibat

 

 

Isnin

25 Mei 2009

 

 

 

0715-0915

 

0705-0915

 

0715-0915

 

0925-0945

1045-1230


 

3472/1

 

 

 

3757/2

 

 

1223/2

M.TAMBAHAN 1

P&P SEPERTI BIASA

EKONOMI ASAS 2

REHAT

PENDIDIKAN ISLAM 2

2 jam

 

 

 

2 jam

 


 

4S1,4S2

 

4S3, 4K2-4K9,4MPV

4S4, 4S5

 

 

SEMUA

 

Hari/Tarikh:

Isnin (25/5/2009)

Subjek:

Sejarah (Bab 1; Kemunculan tamadun Awal Manusia)

Tingkatan/Masa:

4K8 (masa 3&4)

Tajuk:

Ulangkaji Bab Satu

Hasil Pembelajaran:

Pada akhir pembelajaran pelajar dapat:

  1. Menjawab 15 soalan struktur

Aktiviti:

  1. Guru mengedarkan buku latihan kepada pelajar.
  2. Pelajar diminta menjawab 15 soalan struktur bab 1 secara berpasangan
  3. Pelajar akan menukarkan kertas jawapan masing-masing dengan rakan sebelah untuk disemak
  4. Guru menyemak jawapan pelajar secara perbincangan kelas

Bahan Bantu Mengajar:

  1. Kapur ii. Papan tulis iii. Pen marker iv. Buku latihan

Rujukan Guru:

  1. Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
  2. Visi Baru Emas Sejarah, Tingkatan 4&5, Eastview
  3. Komik Sambil Belajar Tingkatan 4

:Penerapan Unsur /Tingkah Laku Patriotisme:

Keyakinan yang tinggi dalam membuat keputusan

Kemahiran Bernilai Tambah:

  1. Kemahiran Berfikir: Membuat perbandingan, menilai dan membuat keputusan
  2. Strategi Pengajaran & Pembelajaran: Koperatif dan Kolaboratif
  3. Kemahiran Cara Belajar: Mengumpul dan mencatat maklumat

Istilah & Konsep:

Peradaban, sistem barter, arkeologi, artifak, feature, ekofak

Refleksi:

60% pelajar dapat menjawab soalan dengan baik

Hari/Tarikh:

Isnin (25/5/2009)

Subjek:

Bahasa Melayu

Tingkatan/Masa:

4K5 (masa 5&6)

Tajuk:

Peperiksaan Semester Pertama (Kertas Pendidikan Islam 2)

Aktiviti:

Pelajar menjawab soalan peperiksaan

Refleksi:

 

Hari/Tarikh:

Isnin (25/5/2009)

Subjek:

Sejarah

Tingkatan/Masa:

4K3 (masa 8&9)

Tajuk:

Peperiksaan Semester Pertama (Kertas Pendidikan Islam 2)

Aktiviti:

Pelajar menjawab soalan peperiksaan

Refleksi:

 

 

 

Hari/Tarikh:

Selasa (26/5/2009)

Subjek:

Sejarah (Bab 1; Kemunculan tamadun Awal Manusia)

Tingkatan/Masa:

4K8 (masa 3&4)

Tajuk:

Ulangkaji Bab Satu

Hasil Pembelajaran:

Pada akhir pembelajaran pelajar dapat:

  1. Menjawab 2 soalan esei

Aktiviti:

  1. Guru menulis 2 soalan esei di papan tulis dan meminta pelajar menyalinnya.
  2. Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan tersebut.
  3. Pelajar cuba menjawab dan guru mengulas jawapan yang diberikan.
  4. Pelajar membuat pembetulan bagi jawapan yang salah.

Bahan Bantu Mengajar:

  1. Kapur ii. Papan tulis iii. Pen marker

Rujukan Guru:

  1. Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
  2. Visi Baru Emas Sejarah, Tingkatan 4&5, Eastview
  3. Komik Sambil Belajar Tingkatan 4

:Penerapan Unsur /Tingkah Laku Patriotisme:

kegigihan

Kemahiran Bernilai Tambah:

  1. Kemahiran Berfikir: Membuat perbandingan, menilai dan membuat keputusan
  2. Strategi Pengajaran & Pembelajaran: Koperatif dan Kolaboratif
  3. Kemahiran Cara Belajar: Mengumpul dan mencatat maklumat

Istilah & Konsep:

Peradaban, sistem barter, arkeologi, artifak, feature, ekofak

Refleksi:

pelajar dapat menjawab soalan dengan baik

 

 

 

Hari/Tarikh:

Selasa (26/5/2009)

Subjek:

Sejarah (Bab 3;Tamadun Awal Asia Tenggara)

Tingkatan/Masa:

4K3 (masa5&6)

Tajuk:

Ulangkaji Bab Tiga

Hasil Pembelajaran:

Pada akhir pembelajaran pelajar dapat:

  1. Menjawab 3 soalan struktur

Aktiviti:

  1. Guru mengedarkan buku latihan kepada pelajar.
  2. Pelajar diminta menjawab 3 soalan struktur secara individu
  3. Guru menyemak jawapan pelajar secara perbincangan kelas
  4. Pelajar membuat pembetulan

Bahan Bantu Mengajar:

  1. Kapur ii. Papan tulis iii. Pen marker iv. Buku latihan

Rujukan Guru:

  1. Buku Teks Sejarah Tingkatan 4
  2. Visi Baru Emas Sejarah, Tingkatan 4&5, Eastview
  3. Komik Sambil Belajar Tingkatan 4

:Penerapan Unsur /Tingkah Laku Patriotisme:

Keyakinan yang tinggi dalam membuat keputusan

Kemahiran Bernilai Tambah:

  1. Kemahiran Berfikir: Membuat perbandingan, menilai dan membuat keputusan
  2. Strategi Pengajaran & Pembelajaran: Koperatif dan Kolaboratif
  3. Kemahiran Cara Belajar: Mengumpul dan mencatat maklumat

Istilah & Konsep:

Maritim, agraria, pelabuhan entrepot

Refleksi:

56% pelajar dapat menulis esei dengan baik

Hari/Tarikh:

Selasa (26/5/2009)

Subjek:

Bahasa Melayu

Tingkatan/Masa:

4K4 (masa9)

Tajuk:

Peperiksaan Semester Pertama (ulangkaji subjek sejarah kertas 1)

Aktiviti:

Pelajar membuat ulangkaji sendiri sebagai persediaan untuk menduduki kertas peperiksaan sejarah

Refleksi:

 

Hari/Tarikh:

Rabu (27/5/2009)

Subjek:

Bahasa Melayu

Tingkatan/Masa:

4K4 (masa 3&4)

Tajuk:

Peperiksaan Semester Pertama (ulangkaji subjek sejarah kertas 1)

Aktiviti:

Pelajar membuat ulangkaji sendiri sebagai persediaan untuk menduduki kertas peperiksaan sejarah

Refleksi:

Hari/Tarikh:

Rabu (27/5/2009)

Subjek:

Bahasa Melayu

Tingkatan/Masa:

4K5 (masa 8&9)

Tajuk:

Peperiksaan Semester Pertama ( subjek sejarah kertas 1)

Aktiviti:

Pelajar menduduki kertas peperiksaan sejarah

Refleksi:

Hari/Tarikh:

Khamis (28/5/2009)

Subjek:

Bahasa Melayu

Tingkatan/Masa:

4K4 (masa1&2)

Tajuk:

Ulangkaji

Aktiviti:

Pelajar membuat ulangkaji sendiri

Refleksi:

 

Jumaat, 29 Mei 2009-Anugerah Pelajar Cemerlang

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: